De uitvaart zit erop. Het was een prachtige, persoonlijke ceremonie, waarin u veel steun heeft gekregen van familie, vrienden en bekenden. Misschien valt er toch een beetje een last van uw schouders; het was namelijk niet alleen een mooie, maar ook een beladen dag. Nu breekt er een nieuwe fase aan. Een fase waarin rouw centraal staat en waarin u langzaam maar zeker leert omgaan met uw verdriet. Toch moeten er in deze fase ook best wel wat praktische zaken geregeld worden. Bij Hommage Uitvaarten begrijpen we dat er veel op u afkomt, ook na de uitvaart. Daarom hebben we de Nabestaandendesk opgezet.
Voornamelijk de nabestaande die de financiën van de overledene beheert, komt voor het een en ander te staan. Zo moet bijvoorbeeld de erfenis geregeld worden, er moeten notarisbezoeken worden gepland en allerlei zaken moeten worden opgezegd, zoals contracten, abonnementen en verzekeringen. Als een alleenstaande overleden is, moet ook de woning worden verkocht of verhuurd. Kortom, er moet veel geregeld worden. De Nabestaandendesk helpt nabestaanden met de administratieve afhandeling van het overlijden. Het is een online dossier met als doel: meer rust creëren voor de nabestaanden in de fase ná de uitvaart.
In het online dossier kunt u allerlei informatie terugvinden, waaronder de akte van overlijden. U kunt er ook diverse organisaties in terugzoeken die u in kennis moet stellen van het overlijden. In een handig overzicht ziet u precies wat er allemaal moet gebeuren en wanneer. Daarvan krijgt u ook herinneringen, zodat u bepaalde afspraken of belangrijke deadlines niet vergeet. Een handig geheugensteuntje dat voor veel nabestaanden erg welkom is in de intensieve periode na het overlijden van hun dierbare.
In onderstaande video kunt u zien hoe de Nabestaandendesk precies werkt:
Het dossier kan gedeeld worden met alle familieleden die er gebruik van willen maken. U krijgt persoonlijke inloggegevens waarmee u in het online dossier kunt. Als opdrachtgever hebben we bij Hommage Uitvaarten verder geen toegang tot het dossier; het is dus een privéomgeving voor u en uw naasten. Is de administratie na het overlijden afgerond? Dan kunt u het dossier zelf weer afsluiten.
De Nabestaandendesk is niet verplicht. U bepaalt als nabestaande helemaal zelf of u er gebruik van wil maken. Wilt u er meer over weten? Neemt u dan gerust contact met ons op, dan beantwoorden we al uw vragen.