Twee halen één betalen

Twee halen, één betalen! Bij bestelling uitvaart voor het einde van de maand, gratis kist!!!! Zie je het voor je?
Daar waar specials, aanbiedingen en andere marketingtrucjes in allerlei branches werken, kun je je niet voorstellen dat zoiets zou werken in uitvaartland. En gelukkig maar, want zo zouden we niet bezig willen zijn met ons mooie vak.

Een vak waar persoonlijk contact zo belangrijk is. Een klik met elkaar, want dat maakt of breekt een goed afscheid. In een week die vaak bol staat van emotie weten nabestaanden soms letterlijk niet waar te beginnen. Het is dan niet alleen belangrijk dat er iemand is die de schouders eronder zet en helpt bij het maken van keuzes, maar ook die een schouder biedt om even op te leunen. Iemand die luistert en losse eindjes aan elkaar knoopt waardoor het afscheid nemen voelt als een afronding die klopt. Dat ze zeggen, ‘já, zo zou mijn moeder het gewild hebben’. Niet alleen naar de overledene, maar ook voor de nabestaanden is dat waardevol, want hiermee maak je eigenlijk ook het pad al een beetje vrij om ná de uitvaart op een goede manier te kunnen starten met rouwen. Als je maar blijft denken dat je naar je gevoel had moeten luisteren of erger nog, meegesleurd bent in het vaste programma van de uitvaartonderneming, omdat het toch zo hoort, blijft dat gevoel altijd aan je knagen. Zo blijft dat gevoel, van een warm bad omdat je alles gedaan hebt om het te laten kloppen, je ook altijd bij. Als jij met de juiste persoon aan je zijde bijna blij kunt zijn met wat je nog hebt kunnen doen voor jouw geliefde.

Hoe kom je daar nou achter? Nou, om te beginnen lees je dit blog nu. Als ik na een intense week ook afscheid neem dan sluit er een hoofdstuk. De familie gaat door en ik sta weer klaar voor een nieuwe ontmoeting. Waar ik mijn, tijd, liefde en aandacht aan wil geven. Het is dan soms lastig om toch een stukje marketing toe te passen. De vraag om een recensie te schrijven. Ik vind dat moeilijk, want je wil geen misbruik maken van de kwetsbaarheid van de nabestaanden. Toch ben ik ervan overtuigd dat juist door hen te vragen hun ervaringen te delen dit anderen helpt om ook bewust te kiezen en dat niet zomaar de eerste de beste uitvaartondernemer die opduikt op google gebeld wordt als het zover is. Grote kans dat je uitkomt bij de uitvaartgiganten, waar strakke tijdsplanning en vele protocollen ten koste kunnen gaan van de persoonlijke aandacht.

Bij de aanschaf van een paar goedkope nieuwe schoenen kom je er soms achter dat goedkoop duurkoop is. Bij een uitvaart kun je dat gevoel óók hebben, maar dan is het leed al geleden. Je krijgt één kans, dus baseer je keuze op dat wat belangrijk is. Kies een uitvaarder die past bij jouw overtuigingen, die luistert naar jouw wensen en gebruik daarvoor recensies. Die zijn er niet voor niets. Lees, voel en baseer je keus niet op mooie plaatjes of websites en schreeuwerige marketingleuzen, maar ga af op de ervaringen van mensen die net als jij iemand verloren hebben. Die gehoord en gezien wilden worden in de meest kwetsbare periode van het leven.

Onze recensies lees je hier. Aan aanbiedingen doen we niet. Aan aandacht des te meer. Heb je vragen of zou je graag kennis willen maken, bel dan gerust of stuur een berichtje dan komen we gewoon even bij je langs. Zo doen wij dat.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.